sâmbătă, 9 iunie 2012

2012.06.09 Cheile Rametului prin Brana Caprelor (alpinism si inot)

Salut, de această dată am căutat un loc aproape de noi, după mai multe căutari Roby a văzut într-un blog imagini cu brâna caprelor din cheile Rămeţului. Am mai fost pe acolo dar nu văzusem că există acest traseu, nici prin cap nu ne-a trecut că se poate merge pe deasupra cheilor. Deşii pentru cei cu rău de înăltime poate fi putin cam mult, pentru restul e un super traseu, relativ scurt dar are un grad de dificultate destul de mare datorită urcării abrupte pe stânci, pe marginea prăpăstii. Nu este recomandat neiniţiaţilor în drumeţie şi mai ales celor fară echipament coresponzător...

 Vă recomand sandale de trecking si costum de baie respectiv slipi, deoarece la întoarcerea prin chei "veti intra la apa" :p 
Noi am avut costume de baie dar am intrat în apa adancă înainte sa ne dăm seama iar sandale... ei bine la asta nu ne-am gândit deşii, data trecută am fost în sandale.... oricum traseul este unul palpitant şi interesant, mai ales pentru iubitorii de putina adrenalină, nu prea multă...
Dacă va întrebaţi cat de rece era apa, nu foarte rece, evident nici caldă, acum depinde de la on la om, eu sunt mai sensibila cand vine vorba de scăldat şi totuşi mi s-a părut acceptabil de rece, dacă era şi soare în chei era mai bine dar dupămasa se lasă umbra şi e mai răcoare...

Am parcat in parcarea unui hotel sau pensiune, mare şi încapătoare, este pe partea dreaptă, din păcate nu am reţinut numele...

Tracul gps il gasiti aici AICI





Începe porţiunea suspendată, această porţiune este accesibilă oricui dar, la un momentdat traseul trece prin apă, iar cablurile de pe pereţi au disparut de mult, sau cele rămase nu sunt fiabile, sunt ruginite şi te poţi înţepa uşor în ele..















Facem cunoştinţă cu apa...



De aici începe traseul pe deasupra cheilor, se tranversează râul şi se urcă abrupt puţin spre stânga, atenţie însă să nu rataţi intrarea în traseu, aceasta nu este foate vizibilă























Pe marginea prăpastiei









































Coborâm, facem o pauză şi hai prin apă...












Aici apa a fost atât de adâncă încât pe patrea dreaptă nu am putut trece decat înot, dar cum aveam camerele foto, baterii, telefoane si alte dispozitive aceasta nu era o obţiune, ne-am speriat că trebuie să ne întoarcem cand mai aveam foarte puţin până la ieşirea din chei, era de fapt ultima porţiune de mers prin apă. Am mers să investigăm cablurile ce erau puse în partea stangă pentru a ocoli apa pe ele dar nici vorbă să le folosim, erau subţiri, ruginite, nicideum nu inspirau încredere, se rup-cazi direct în apa cu aparatura cu tot... noroc că a incercat Roby adâncimea şi prin partea stangă, care din fericire ajungea doar puţin peste brâu....Am trecut !!! yeeey !!! dar nu fară bubu... asa desculţă cum eram, am alunecat pe o piatră şi m-am lovit la călcâi... de aceea va recomand sandale.... 



















O năparcă.... inofensivă dar drăguţă

Ultima dată cand am căutat geocutia de la Mănăstirea Rămeţi, era iarnă şi frig, nu ne uitasem la poze şi nu citisem exact unde trebuie să fie, aşa că nu am gasit-o, de data aceasta însă i-am venit de hac.... am găsit înauntru tot felul de obiecte dar am ales maşinuţa fulger lasată de Vlad de la Acăsenii ...





Sper că v-a plăcut tura, aşteptăm pareri sau pozele voastre daca aţi fost sau veţi merge pe acest traseu.
Vă dorim o zi însorită !!

6 comentarii:

  1. multumim pentru poze....am rams fara grai...dar cu ferma convingere ca vara asta voi fi acolo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-a placut!
      si noua ni s-a parut super, cu siguranta vom repeta tura.
      Daca mergeti acolo sa va luati sandale de trecking sau ceva cu care sa intrati in apa, noi nu ne-am gandit inainte si am regretat... daca le aveam era si mai super, ajuta enorm... e greu sa mergi descult in apa involvurata pe pietre care taie si sunt alunecoase, iar bocancii nu era o obtiune sa-i udam... in rest e foarte distractiv!

      Ștergere
    2. poti sa imi spui exact traseul, unde ati lasat masina?
      care este punctul unde ati ajuns si apoi v-ati intors?v-ati intors pe acelasi drum? daca nu, vad ca voi v-ati intors prin apa, nu exista posibilitatea sa va intoarceti pe acelasi traseu?

      Ștergere
    3. salut, traseul exact si locatia masinii le casesti in tracul gps atasat la inceputul postarii, se deschide in google earth nu e nevoie de gps, cat despre intoarcere, da se poate intparce prin acelasi loc nu este vevoie sa mergi prin apa, noi am mers pt ca ni s-a parut mai interesant! sa aveti o tura super daca mergeti! salutari

      Ștergere
  2. Am fost in luna august pe Cheile Rametului- Brana Caprei, traseul este superb, cu risc pentru cei incepatori in ale muntelui ,si, din pacate am constatat ca sunt portiuni destul de periculoase in care nu sunt montate cabluri, iar in unele locuri sunt cabluri subtiri si ruginite.
    De asemenea la coborare prin apa, este destul de dificil pentru cei care nu stiu sa inoate sau sunt mici de inaltime, nu pot trece prin apa, iar pe stanci cablurile sunt destul de nesigure, s-au desprins din cuie din loc in loc, si este destul de greu sa treci, eu am alunecat pe stanca deasupra apei din cauza cablului care se balansa si era sa cad in apa.
    Am tinut sa semnalez aceste neajunsuri, poate cei in drept sau avizati vor remedia , pentru ca traseul este de o mare frumusete si trebuie sa devina accesibil pentru cat mai multi turisti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da este mare pacat, noi am trecut direct prin apa fara sa ne tinem de cabluri ca nu avea nici un sens....

      Ștergere