sâmbătă, 20 octombrie 2012

2012.10.20 Vf. Farcau, M-tii Maramuresului


Traseu dus întors 24km
Timp dus până la lac 5h20 (cu rucsaci grei)
Dus întors lac-vârf-lac 1h20 (fara pauza din vârf)
Întors lac-Repedea 3h 
Suntem pentru prima dată în munții Maramureșului. Am plecat sâmbată dimineața din Cluj spre Repedea unde am parcat mașina la ieșirea din sat, lângă o pancardă cu ”vânatul interzis”, de unde începea zona celor care exploatau lemn.. foarte mulți... dacă nu ajungeam acum în acesti munții, la anul cine știe dacă mai găseam vre-un petec de pădure...
Din Repedea până sus la lacul Vinderel am facut 5h20 cu tot cu opriri, cu rucsaci grei în spate. Traseul e numai și numai urcare, sunt 11km pană sus la lac despre care legenda spune : ”dacă de Sf. Ilie, o fată nemăritată se scaldă în apele lacului Vinderel rostind incantații străvechi, aceasta se va mărita curând.” wiky
Eu sunt măritată și nici nu era Sf Ilie, apa era și foarte rece, așa că nu am încercat ca să vă spun dacă funcționează sau nu...
Destul de solicitant traseul dacă ai rucsaci grei în spate, dar merită să dormi în cort lângă lac. Acum eram doar noi, probabil vara sunt mai mulți oameni. Eram noi 3 înconjurați de o liniște profundă, nici vântul nu bătea, nici un zgomot, iar noaptea un cer înstelat cum rar mai vezi... Am stat vre-o două ore să privim stelele căzătoare...
Singura problemă pe care am avut-o a fost lipsa apei, erau multe parâiașe dar niciunul nu părea bun pt băut, așa că fiti prevăzători și luati apă cu voi, marcajul era rar sau inexistent, iar sus la lac era f multa mizerie, se ajunge ușor cu motorul, se face foc deșii e rezervație, așa că pregătiți-vă încă de acasă sau veți fi dezamăgiți.
A doua zi de dimineață am urcat pe vârf, am coborât, am strâns corturile, si am plecat spre mașină. La coborâre am făcut 3h și ne-am rătacit mai puțin ca la dus când făra marcaj e foarte greu să găsești drumul.
Au fot două zile călduroase de toamnă, o noapte în care nu am înghețat pre cum ne așteptam, iar peisajul a fost superb. Merită venit toamna aici.





























































































































2 comentarii:

  1. Hi Dear Ella & Robert :)
    hope you are both well
    WOW this is an awesome selection of photos Dear I liked the Gif :)
    the sunsets are amazing and the autumn trees too...so very rugged the landscape is
    thanks so much for sharing
    Bye for now
    Starlight :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca sunteti interesati de castigarea unei frontale de la Vango, click pe Adriana pentru mai multe detalii

    RăspundețiȘtergere